A félév zárásaként egy tantárgyspecifikus mikrotanítást kellett tartanunk csoporttársainknak 15-20 percben. A töris csoport, aminek én is tagja voltam, kissé félreértelmezte a feladatot, a többiek bemutatói viszont remekül sikerültek. Láthattunk fizikaórát, matekórát, és egy (nem tantárgyhoz kötődő, vegyes szakpárú tagokból álló) 'klímaváltozás' csoportot.
A tanításuk során többször alkalmazták a Socrative alkalmazást, a Google Diák-at, Kahoot!-ot, YouTube videót, fizika-specifikus animációkészítőt, de minden csoport alkalmazta a 'hagyományos' tábla+filctoll kombinációt is. Nehézséget jelentett minden egységnél a szűkre szabott időkeret. Sokan nem 15 percre tervezték a bemutatót, hanem 45 percre (hiszen egy normális tanóra is 45 perces), és bizonyos feladatok elhagyása helyett inkább megpróbáltak mindent besűríteni 15 percbe, ezért sokszor az egyes feladatok kapkodásba torkolltak. Illetve előre nem látható nehézségek is akadtak (például az egész csoport helyett csak 2 embert engedett bejelentkezni az adott weblap), viszont az előadók remekül le tudták reagálni a helyzetet és átkonvertálták a feladatot egy másik platformra.
Bölcsésztársaimmal karöltve nekünk nehézséget jelentett a matematika- és fizikaórák nehézségi szintje is. Az előadók elmondása alapján minden, amit tanítottak nekünk, középiskolás tananyag és 'tudnunk kell' csakhogy ezeket akkor sem tudtuk (nem véletlenül jöttünk a bölcsész szakiránnyal tovább), 3-4 éve semmilyen formában sem kellett használnunk és ha korábban még volt is valami tudásmorzsa bennünk - például a bemutatott függvénytranszformációkkal vagy harmonikus rezgőmozgással kapcsolatban - mára már réges rég elfelejtődött. De egy mikrotanításban nem is annyira a tananyag, sokkal inkább a szakmódszertan a lényeges, márpedig ez kiváló volt minden csoportnál. Remélem, mi is képesek leszünk hasonló szintű tanítást produkálni következő tanórán.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése